גיבוש חזון ארגוני

חזון ארגוני מתאר את המטרות ארוכות הטווח של הארגון. החזון מתמקד מעבר "לכאן ועכשיו", ומנסח את השאיפה הארגונית העתידית מבחינת התפתחות, התקדמות והגשמה.


שאלתי מנכ"ל ובעלים למה הוא ייסד את הארגון. למה הוא מנהל אותו.

הוא ענה לי בתיאור מפורט על המוצר שלהם, מה היתרונות שלו, מה החוזק שלהם על פני המתחרים.

אמרתי לו שזה חשוב מאד, אבל לא שאלתי מה הארגון עושה אלא למה אתה עושה את זה.

הוא עצר לרגע, הרהר, ושאל למה התכוונתי.

אמרתי, למה אתה קם בבוקר ועושה את זה ולא משהו אחר? מה בוער בך בבטן ובעצמות?

הוא הבין וסיפר לי שהוא רוצה להיות מספר אחד בעולם בתחום שלו ושהשם של המוצר יהיה שם נרדף לאיכות בלתי מתפשרת.

מעולה, אמרתי, בוא נתחיל לגבש את החזון הארגוני.

גיבוש חזון ארגוני

במה אני יכולה לעזור?

אבחון ואפיון צרכי הארגון והבנה מעמיקה של השינוי הדרוש

הגדרת צרכים ויעדים לארגונים וליחידותיהם העסקיות

פיתוח וייעול תהליכים ארגוניים ותפעוליים בראיה כלל ארגונית

בניית תוכנית עבודה רב שנתית מפורטת ומוגדרת משימה.

ליווי והטמעה של תהליכי שינוי ברמת היחידה והארגון

איך השינוי קורה בפועל?

1
עריכת מפגשים, שיחות ותצפיות עם מנהלים ועובדים בארגון
2
ניתוח של המצב הארגוני המצוי והגדרת המצב הרצוי
3
הבנת הפערים והחסמים השונים העומדים בפני התייעלות ארגונית
4
בניית תכנית ישימה וריאלית להטמעת שינוי ממוקד או חוצה ארגון
5
ליווי והטמעת תכנית ההתערבות באופן מותאם לצרכי הארגון.

למידע נוסף צרו קשר או השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם!

כל מה שצריך לדעת על חזון ארגוני

חזון ארגוני מתאר את המטרות ארוכות הטווח של הארגון. החזון מתמקד מעבר "לכאן ועכשיו", ומנסח את השאיפה הארגונית העתידית מבחינת התפתחות, התקדמות והגשמה.

החזון מסייע להבהיר את המטרה העיקרית ואת הכיוון אליהם הארגון צועד. זהו הצעד הבסיסי שמוודא שכל העובדים נמצאים "באותו עמוד" ומבינים לשם מה הם מגיעים כל יום לעבודה ומנסים לעשות כמיטב יכולתם. כאשר החזון הוא ברור, מובן ומוגדר, ישנו רציונל והגיון להשקעת מאמץ והשתדלות מצד העובד ומצד הארגון כולו. לעומת זאת, עמימות ואי הגדרת יעד ארגוני מובילים לבלבול ופיזור, אשר עלולים להוביל לחוסר יעילות ולביצועים נמוכים באיכותם.

תפקידה של יועצת ארגונית
חזון ארגוני

איך מנסחים חזון ארגוני?

לפני שמנסחים חזון ארגוני, חשוב שההנהלה והעובדים יבינו את המשמעות ואת הצורך בגיבוש החזון, ושיהיו בשלים להיות חלק מההגשמה שלו. חזון לא נועד להיות סיסמה ריקה מתוכן שלא משקפת את ההתנהלות הארגונית שמתרחשת בפועל. לכן, אין טעם בהצהרה "מלמעלה" על הכיוון והדרך הארגונית העתידית, אם אין חיבור אמיתי וריאלי מצד העובדים. במקרים כאלו, לחזון אין שום השפעה על מה שקורה בארגון, ולרוב הוא ממוסגר ותלוי מיותם וללא מטרה על הקיר של המנכ"ל.

אז בעת הכתיבה, חשוב להבין את המשמעות והרלוונטיות שלו עבור הארגון ואת ההשלכות בפועל שהוא ייצור עבור המנהלים והעובדים.

ישנם מספר היבטים בכתיבת חזון שיש לשים עליהם דגש:

מנסח את השאיפות ארוכות הטווח של הארגון

מתאר איך הארגון יכול להיות בשיא הצלחתו

אינו ממוקד בצרכים דחופים של הארגון אלא מסתכל קדימה

משקף את הערך המוסף הייחודי של אותו ארגון

החזון קליט, ברור ומעורר רגש ומוטיבציה

כתוב בצורה נקודתית ומתומצתת- במשפט אחד או שניים.

חשוב לזכור כי כל חזון ארגוני הוא רלוונטי ומתאים לנסיבות ולתקופה בו הוא נכתב, לכן יש להתייחס אליו מנקודת מבט גמישה ולהבין שבסביבה הדינאמית בה ארגונים פועלים כיום, גם החזון הוא בר שינוי והתפתחות.

זה מה שמספרים הלקוחות שלי

צרו קשר

השאירו פרטים ואצור אתכם קשר בהקדם!